Monday, May 11, 2015

549. The Black Ant


Nu kära vänner är det sommar här i New York City! Det är runt +25C och det kommer bara att bli varmare. Årstiden till ära ska jag tipsa om en underbar mexikansk restaurang, men innan dess vill jag passa på att nämna min bok Ett annat Manhattan, som är den perfekta vännen under ditt besök här i stan. Den kan du köpa här. Sådär, nu när reklampausen är över kan vi bege oss till East Village och The Black Ant.


Black Ant är den andra restaurangen från folket bakom populära Ofrenda i West Village. Det är en modern mexikansk restaurang där man serverar underbar mat samt drinkar som gjorda för varmare årstider. Precis som systerrestaurangen på Manhattans västra sida har Black Ant en suverän Happy Hour, då du mellan 16.00 och 19.00 varje dag kan äta och dricka till mycket behagliga priser.


Själv har jag ett par favoriter på Happy Hour-menyn; Taco du Suadero, där brisket som kokats i mescal serveras i form av en taco, samt en Smoky Jalapeno Margarita. Denna drink serveras även hos Ofrenda, och utsågs nyligen till en av New Yorks bästa Margaritas. Under Happy Hour kostar all mat åtta dollar per portion, och drinkarna detsamma.


Går du till Black Ant lite senare på kvällen hittar du ytterligare godsaker på menyn, bland annat restaurangens vida kända Black Ant Guacamole, där man kryddat avokadoröran med något som kallas Black Ant Salt – ett syrligt salt vars huvudsakliga ingrediens är myror. Gillar du inte myror i maten rekommenderar jag ställets Ceviche, den är helt otrolig.

The Black Ant
60 2nd Ave (mellan E 3rd och E 4th Street)

Manhattan

0 comments:

Post a Comment