Monday, April 14, 2014

537. Ett annat Manhattan



Nu har det äntligen blivit dags för releasen av min senaste bok Ett annat Manhattan! Visserligen har den redan funnits till försäljning i ett par dagar, men idag är det officiella releasedatumet. Precis som det ska vara i en Ett annat-bok är Ett annat Manhattan fylld med tips, skrönor, topplistor och minitips. Denna gång hittar du även alla tips utmärkta på kartor över de olika stadsdelarna, och som du nog gissat är hela boken vigd åt Manhattan!


Ett annat Manhattan bjuder på över tvåhundra tips om allt från riktiga New York-klassiker till de hetaste nyöppningarna. Dessutom har jag under arbetet med denna bok lyssnat på er läsare, och inkluderat flera tips på saker som ni vill se mer av, bland annat takbarer och barbequerestauranger. Några av tipsen har dykt upp tidigare här på bloggen, men merparten är sprillans nya.


Dessutom är boken full av bilder från Manhattans alla hörn, och det hela inleds med ett fint förord från en av Sveriges främsta New York-kännare, Mats Olsson. Som vanligt har det varit en ren fröjd att skriva denna bok, och jag hoppas att du som läser den får stor behållning av alla tips. Du hittar Ett annat Manhattan hos din lokala bokhandlare, samt online hos CDON, AdLibris och Bokus.


Avslutningsvis vill jag nämna att jag kommer att dyka upp på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan 28 i Stockholm, torsdagen den 17:e april klockan 17.00. Då är det nämligen dags för en frågestund och boksignering, så kom gärna dit! Senare samma dag, klockan 19.30 är det dessutom releasefest för Ett annat Manhattan, där det bjuds på bubbel och mingel. Entrén är fri och platsen densamma (Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan), men för denna del av dagen måste du anmäla dig genom att skicka ett mail till följande e-mail: osa.city@akademibokhandeln.se

Jag hoppas att vi ses!

0 comments:

Post a Comment